ترکیبات و عوارض استفاده از محصولات فیک و تقلبی

ترکیبات و عوارض استفاده از محصولات فیک و تقلبی

ترکیبات و عوارض استفاده از محصولات فیک و تقلبی
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۱ کد : ۴۶۸۰ اطلاعیه و مطالب آموزشی
تعداد بازدید:۸۶۹
محصولات فیک از نظر ظاهری بسیار شبیه به نمونه اصلی آن برند هستند از همین رو فروشندگان بدون اشاره به فیک بودن آن، صرفا در پی فروش آنها هستند. اگرچه ممکن است محصول ارائه شده بسته بندی یکسانی با نمونه های اصلی داشته باشد اما قطعا فرمول و موادی که در ترکیبات آن استفاده شده بسیار متفاوت است. برای تشخیص اصل یا فیک بودن محصول، حتما به خوانا بودن نوشته های روی بسته بندی دقت کنید.
ترکیبات و عوارض استفاده از محصولات فیک و تقلبی

ترکیبات به کار رفته در مواد آرایشی فیک چیست؟

با انجام تحقیقات روی محصولات فیک و تقلبی کشف شد که این محصولات دارای مواد شیمیایی سمی و خطرناکی مانند آلومینیوم، جیوه، آرسنیک، سیانور و حتی مدفوع و ادرار انسان هستند. در حالی که هنوز مقدار کمی سرب در لوازم آرایشی مجاز است اما این محصولات فیک حاوی مقادیر زیادی سرب نیز هستند و در کارخانه های غیربهداشتی تولید می شوند.

مصرف کنندگان محصولات فیک و تقلبی، عوارض جانبی مانند عفونت چشم، واکنش های آلرژیک و حساسیت های پوستی، بثورات پوستی، تورم لب ها، سوختگی های شیمیایی، فشار خون بالا و ناباروری را گزارش کرده اند. شاید با یک تا دو بار استفاده از محصولات فیک این نشانه ها را نبینید اما مطمئنا با استفاده دراز مدت از این محصولات در برخی موارد آسیب های جبران ناپذیر و دائمی به بدن و مغز انسان وارد میشود. به طور مثال میزان سرب موجود در رژلب باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری برای سلامت انسان میشود. توصیه میکنیم در این مورد به خصوص عوارض خوردن رژلب را جدی بگیرید. 

عوارض استفاده از لوازم آرایشی فیک

  • عفونت چشم: عفونت چشم بر اثر استفاده از ریمل ها، خط چشم و پالت سایه چشم تقلبی اتفاق می افتد. استفاده از این محصولات در مراحل اولیه باعث تحریک و التهاب چشم می شود و ممکن است به عمل جراحی چشم منجر شود.
  • واکنش های آلرژیک: وجود مواد شیمیایی خطرناکی که در بسته بندی محصول نامی از آن برده نشده در محصولات فیک بسیار متداول است و این موضوع ممکن است باعث حساسیت های شدید پوستی شود.
  • بثورات پوستی: یکی از رایج ترین علائم استفاده از محصولات آرایشی تقلبی مانند کرم پودر ها، پنکیک و … التهاب پوست است که در ابتدا ممکن است به صورت قرمزی، خشکی و پوسته پوسته شدن و خارش پوست ظاهر شود.
  • متورم شدن لب ها: در اثر استفاده از رژلب یا خط لب های فیک ممکن است لب ها ورم کرده و یا حتی دردناک شوند. علاوه بر آن ممکن است احساس کنید لب های شما کشیده شده اند. این اتفاق ممکن است برای چشم ها نیز بیافتد.
  • سوختگی های شیمیایی: وجود مواد شیمیایی سمی و خشن برای پوست در لوازم آرایشی فیک باعث سوختگی پوست و آسیب دائمی به پوست می شود. این اتفاق ممکن است بلافاصله بعد از استفاده بیافتد اما در اکثر مواقع بعد از استفاده طولانی مدت شاهد این علائم هستیم.
  • مشکلات سلامتی طولانی مدت: اگر در معرض مواد مضر شیمیایی قرار بگیرید احتمال فشار خون بالا، ناباروری و سایر عوارض جدی در بدن شما افزایش پیدا می کند.

( ۵ )

نظر شما :