نکاتی که برای تشخیص زمان انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی باید بدانیم

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۲ کد : ۴۶۱۵ اطلاعیه و مطالب آموزشی
تعداد بازدید:۸۸۴۰
نکاتی که برای تشخیص زمان انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی باید بدانیم

نکاتی که برای تشخیص زمان انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی باید بدانیم

همانطور که متوجه شده‌اید تاریخ انقضای محصولات به خصوص محصولات بهداشتی به طور تخمینی و حداکثری گفته می‌شود و در نهایت این شما هستید که می‌توانید با توجه به نکاتی که گفته ‌می‌شود تشخیص دهید که محصولاتی که الان از آنها استفاده می‌کنید قابلیت این را دارند که به استفاده‌ی آنها ادامه دهید و یا باید هر چه سریعتر آنها را به سطل آشغال منتقل کنید! بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به نکات زیر در نگه‌داری محصولات خریداری شده توجه کنید:

  • اگر ریمل‌هایتان خشک شده است آن را دور بیندازید و به هیچ عنوان برای استفاده‌ی مجدد از آب و یا روغن به آنها اضافه نکنید. این کار منجر به وارد شدنِ باکتری به محصول شده و در نهایت ممکن است باعث عفونت چشمی شود.
  • اگر با استفاده از محصولاتی که مربوط به چشم و اطراف چشمتان است دچار سوزش و عفونت شدید سریعا استفاده از محصولات را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید. به طور کلی می‌توان گفت محصولاتی که برای چشم و اطراف چشم استفاده می‌شوند دارای کمترین تاریخ انقضا هستند. بنابراین در مصرفِ محصولاتِ آرایشی و بهداشتی در این ناحیه، این نکته را در نظر بگیرید.
  • هیچ‌گاه محصولات آرایشی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • گفته می‌شود لوازمِ آرایشیِ پودری زمان انقضای بیشتری نسبت به نوع کرمی دارند و می‌توانید از آنها تا 5 سال نیز استفاده ‏کنید. اما اگر در هر زمان متوجه شدید که روی محصولاتِ پودری حالت چربی پیدا کرده است بدانید که زمان ‏مصرف آنها فرا رسیده و باید به دور انداخته شوند.‏
  • ظروف و اپلیکاتورهای محصولات بهداشتی را تمیز نگه دارید و ترجیحاً قبل از استفاده آنها را با پد الکلی ضدعفونی کنید.
  • از محصولات آرایشی بهداشتی خود به خوبی مراقبت کنید. از قرار دادنِ آنها در معرض گرما و رطوبت خودداری کنید.
  • در هنگام خریدِ محصولات آرایشی بهداشتی دقت کنید و حتماً آنها را از مغازه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین معتبر تهیه کنید.
  • اگر محصولی که دارید بوی بدی می‌دهد، بافت آن تکه تکه شده است، تغییر رنگ داده و یا تکه‌های مشکی، سبز و آبی بر روی آن می‌بینید بدانید که این محصول فاسد شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

تشخیص تاریخ انقضا از روی بارکد

باید بدانید که امروزه برخی از محصولات بر روی بسته‌بندی خود بارکد دارند و شما به راحتی با نصب نرم‌افزارهای مخصوصِ بارکدخوان در موبایل و یا تبلت خود می‌توانید این بارکد‌ها را اسکن کرده تا به راحتی وارد سایت تولید کننده‌ی این محصولات شوید و تمام اطلاعاتی که لازم است در مورد محصول خریداری شده بدانید را بیابید. یکی از اپلیکیشن‌های معتبر و مفید در این زمینه Beepscan است که قابلیت نصب بر روی گوشی‌های با سیستم اندروید و آی. او . اس را دارد.

beepscan.com

سایت تاریخ انقضای لوازم آرایشی

در کنار راهی که گفته شد همواره سایت‌هایی هستند که با داشتن دیتابیس قوی اطلاعات مفیدی از تمام محصولات آرایشی بهداشتی می‌توانند در اختیار شما قرار دهند. سایت های تاریخ انقضا لوازم آرایشی کم نیستند، اما در زمینه‌ی چک کردنِ تاریخ انقضای محصولات آرایشی می‌توان به این دو سایت معتبر زیر اشاره کرد.

checkcosmetic.net

checkfresh.com


( ۹۲ )

نظر شما :