در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌ های مستقیم، کمک‌ های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ‌ها و مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح، هزینه مالیاتی محسوب می شود

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۶ کد : ۲۹۵۷
تعداد بازدید:۲۴۱
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌ های مستقیم، کمک‌ های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ‌ها و مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح انجام شده، به عنوان هزینه‌ های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت، محسوب شود.

به گزارش وبدا، دکتر سید کامل تقوی نژاد، درخصوص کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی به وزارت بهداشت در زمان شیوع کرونا، بیان کرد: در پی اقدامات دولت برای مبارزه با کرونا، قرار بر این شد که در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌ های مستقیم، کمک‌ های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی که در اسفند ماه و در سه ماهه ابتدایی سال 1399 برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ‌ها و مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح انجام شده، به عنوان هزینه‌ های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت، محسوب شود.

وی ادامه داد: ماده ۱۷۲ حکمی دارد که بر اساس آن، طبق ضوابطی که چهار وزیر بهداشت و درمان، اقتصاد، آموزش عالی و آموزش و پرورش تنظیم می‌ کنند، مواردی که صرف تقویت مراکز آموزشی و درمانی کشور شود، به عنوان هزینه قابل قبول در منبعی که مودیان اعلام می کنند، قرار می‌ گیرد. از مردم و افرادی که در شهرستان‌ ها پروژه‌ ها و مجموعه‌ هایی برای کمک کردن دارند تا لوازم و تجهیزات مصرفی در اختیار بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی قرار بگیرد، خریداری کنند تا از هزینه‌ های مالیاتی آنها کاهش پیدا کرده و از درآمد مشمول مالیات آنها کسر شود. خصوصا اینکه باید توجه کنیم که بعضی از تجهیزات برای ماه های آینده موردنیاز بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی ما است و باید نسبت به تامین آنها تمهیدات لازم را بیندیشیم.

نمادهای "کرونا یک" و "کرونا دو" در فرابورس

تقوی نژاد گفت: به کمک فرابورس، دو نماد نیکوکاری کرونا یک و کرونا دو تعریف شده است. در کرونا یک، مردم سهام را خریداری کرده و رشد این سهم برای مبارزه با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌ گیرد. در مورد کرونا دو، سهام خریداری می شود، اما منافع حاصل از آن در اختیار حوزه بهداشت و درمان قرار می ‌گیرد و تاکنون ۳۰ هزار نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی از این نماد استقبال کرده‌ اند. افراد حقیقی بیشتر کرونا یک را خریداری کرده و حقوقی‌ ها بیشتر به کرونا دو مراجعه داشته‌ اند.

 

کلید واژه ها: کمک


نظر شما :