معاونت غذا و دارو

کاهش ۳۵ درصدی حضور کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق در سطح عرضه شهرستان زابل

۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۶ کد : ۹۰۲ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۷۵۳
مهندس حبیب اله شهرکی معاون اجرایی معاونت غذا و داروی زابل خبر از کاهش ۳۵ درصدی وجود کالاهای آرایشی بهداشتی قاچاق در شش ماهه نخست سال جاری در سطح عرضه این محصولات در شهرستان زابل داد.

مهندس شهرکی معاون اجرایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و همچنین گستردگی مرزهای کشور، قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از مهمترین اهداف شوم سودجویان بین المللی جهت آسیب رساندن به سلامت منطقه و اقتصاد کشور است.

وی افزود: یکی از مواردی که در مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی تاثیر بسزایی دارد افزایش روزافزون واحدهای عرضه کننده کالاهای آرایشی و بهداشتی بدون هیچ گونه آموزش مقدماتی می باشد. با توجه به این موضوع و همچنین تاثیر ویژه اطلاع رسانی و آموزش در بالابردن آگاهی و فرهنگ سازی متصدیان فروش اقلام آرایشی و بهداشتی، معاونت غذا و دارو اقدام به آموزش چهره به چهره متصدیان در محل عرضه محصول به طور مستمر و همچنین برگزاری دوره های آموزشی در محل دانشگاه نموده است که در مقایسه ای که از وضعیت وجود اقلام آرایشی بهداشتی قاچاق در پایان سال 95 با ابتدای شش ماهه دوم سال 96 در شهرستان زابل به عمل آمد، کاهش 35 درصدی وجود کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق در سطح عرضه مشاهده گردید.

مهندس شهرکی تصریح نمود: بر همین اساس معاونت غذا و دارو دوره های آموزشی دیگری نیز برای متصدیان فروش و همچنین سایر اقشار جامعه در شش ماهه دوم برگزار خواهد نمود.



نظر شما :