انجام بیش از ۶۲۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور و کشف کالاهای قاچاق و غیرمجاز در نه ماهه اول سال ۱۴۰۲

۲۹ دی ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۸ کد : ۶۴۶۹ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۱۶
انجام بیش از ۶۲۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور و کشف کالاهای قاچاق و غیرمجاز در نه ماهه اول سال ۱۴۰۲

دکتر حمیدیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: کالاهای سلامت محور به طور مستقیم با سلامت مصرف کنندگان ارتباط دارند از این رو نظارت دقیق بر فعالیت داروخانه ها و سایر مراکز عرضه کالاهای سلامت محور توسط بازرسان انجام می گیرد. ورود هر گونه کالای سلامت محور از جمله دارو، فرآورده های آرایشی بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک و مکمل های دارویی باید از مجاری قانونی و با نظارت خاص صورت بگیرد و عرضه آن در مراکز غیرمجاز ممنوع می باشد. بعنوان مثال داروخانه موظف است که اقلام سلامت محور را فقط از طریق شرکتهای مجاز مورد تائید وزارت بهداشت تهیه نماید.

بدین منظور این معاونت با ایجاد تحول و پویایی در فرآیندهای کاری، استفاده بهینه از امکانات درون سازمانی و بکارگیری منابع انسانی شایسته با جدیت تمام بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های سلامت محور نظارت می نماید.

وی تصریح کرد: 620 مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای سلامت محور صورت گرفته است که 360 مورد بازرسی از داروخانه ها، 108مورد بازرسی از عطاری ها و شرکت های پخش، 22 مورد بازرسی از باشگاه های ورزشی، 80 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی موادغذایی و آشامیدنی، 50مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، آمار تفکیکی بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل می باشد.

دکتر حمیدیان گفت: شهروندان می توانند برای تشخیص اقلام سلامت محور مجاز شامل دارو، تجهیزات پزشکی و فرآورده های آرایشی بهداشتی، با مراجعه به برچسب اصالت کالا نصب شده بر روی اقلام و ارسال پیامک کد UID (شناسه رهگیری) درج شده بر روی برچسب، به شماره 20008822، و یا مراجعه به اپلیکیشن TTAC، از اصالت کالاها اطمینان یابند.


نظر شما :