برگزاری جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل

۲۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۶ کد : ۵۸۰۲ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۵۲
برگزاری جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل

این ستاد به ریاست دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه ، معاونین، مدیر پشتیبانی ، روسای بیمارستان ها ، روسای شبکه های بهداشت و درمان زهک ، هامون ، نیمروز ، هیرمند و مرکز بهداشت زابل ، اورژانس۱۱۵ و دفتر فنی، ظهر امروز بیست و نهم دی ماه برگزار شد.

 

پس از ارائه گزارش از سوی معاونین ، روسای بیمارستانها و شبکه های بهداشت و درمان پنج شهرستان منطقه سیستان، دفتر فنی و مدیر پشتیبانی ، 

دکتر میرزایی با تاکید بر اینکه سلامت مردم در همه ادوار الویت دانشگاه علوم پزشکی زابل است گفت: از ابتدای برودت هوا ، ایجاد یخبندان های شبانه و باراندگی در منطقه، کلیه حوزه های مربوط به بهداشت و درمان در مناطق پنج گانه سیستان به طور آماده باش قرار داشته و این آماده باش همچنان با توجه به کاهش دما در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: از آنجایی که در مناطق محروم تر این سرما تاثیرات بیشتری بر زندگی مردم عزیزمان خواهد گذاشت، از هفته آینده طرح ویزیت رایگان در روستاها و مناطق محروم آغاز خواهد شد.

 

دکتر میرزایی تاکید کرد: میزان داروی مورد نیاز مردم سیستان هم اکنون در داروخانه ها موجود است و با توجه به اینکه سرمای هوا ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی در حمل و نقل شود میزان مناسبی از داروها نیز خریداری و ذخیره خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: موج سرما در منطقه باعث خسارات عدیده ای نیز به حوزه بهداشت و درمان شده است .

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تخت های بستری عمومی بیمارستان ، بخش های دیگری نیز برای بستری بیماران پیش بینی شده است تا در روزهای آینده در صورت نیاز ، مشکلی بابت این موضوع نداشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: عملکرد موفق و مثال زدنی حوزه سلامت سیستان در دوران کرونا نشان داد که در روزهای بحران همواره سربلند بیرون خواهد آمد، لذا با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته شده است جای هیچگونه نگرانی در این بابت وجود ندارد.

 

دکتر میرزایی گفت: سلامت مردم، مهمترین دغدغه خدمتگزاران آنها در حوزه سلامت است لذا با تمام تلاش میکوشیم تا هیچ کمبودی در این زمینه بوجود نیاید.


نظر شما :