عملکرد یکساله معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۳ کد : ۵۷۹۳ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۶۶
دکتر حمیدیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل طی گزارشی به تشریح عملکرد این معاونت در حوزه دارو و مواد تحت کنترل در سال ۱۴۰۱ پرداخت.
عملکرد یکساله معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل

 

به نقل از دکتر حمیدیان، طی سال 1401 مجموعا بیش از 400 مورد بازدید و بازرسی از داروخانه های شهر زابل به عمل آمده است: در همین رابطه، برای تعدادی از موسسین و مسئولین فنی، تذکر کتبی صادر و تعدادی از داروخانه ها نیز جهت صدور رای به کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: بازرسی ها در کلیه ساعات و شیفت های کاری صبح، عصر و شب داروخانه ها انجام شده است، علاوه بر بازرسی از داروخانه های خصوصی، از بخش خدمات دارویی بیمارستان های تابعه دانشگاه نیز بازدید بعمل آمده است. همچنین یادآور شد این معاونت سعی داشته و دارد تا با استفاده از منابع انسانی و امکانات درون بخشی و برون بخشی در جهت ارتقاء دسترسی سریع و آسان عموم مردم منطقه سیستان به خدمات داروئی مطلوب و شایسته در همه جوانب مطابق با ضوابط و مقررات داروئی کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: داروخانه ها در راستای ارزیابی و ارزشیابی عملکرد، بررسی وضعیت موجودی دارو، چگونگی ارائه خدمات دارویی به عموم مردم و حضور مسئول فنی مورد سنجش قرار گرفته اند. دکتر حمیدیان در پایان، گسترش روند ارائه مساعدت دارویی به بیماران خاص و صعب العلاج، مدیریت توزیع داروهای دچار کمبود که از سوی سازمان غذا و دارو به صورت سهمیه ای تحویل گردیده است، صدور مجوز تاسیس داروخانه در سطح منطقه سیستان، برخورد نظارتی با تخلفات مشاهده شده در بازرسی از داروخانه های خصوصی تحت پوشش را از اهم اقدامات صورت گرفته در این معاونت طی سالی که گذشت عنوان کرد.


نظر شما :