هر آنچه در مورد دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر باید بدانید

هر آنچه در مورد دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر باید بدانید

هر آنچه در مورد دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر باید بدانید
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۲:۰۲ کد : ۵۷۳۶ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۶۴
دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر یک وسیله بسیار کارآمد پزشکی است که برای تعیین غلظت گلوکز خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر سال، افراد بسیاری به دیابت مبتلا می‌شوند، که جهت تشخیص و روند درمان این بیماری، باید قند خون افراد را توسط دستگاه‌ها و آزمایشات دقیقی بررسی و تعیین کنند. در حال حاضر دستگاه‌هایی تولید و به بازار عرضه شده‌اند که با استفاده از آنها هر فردی می‌تواند در خانه خود میزان قند خون خود و بقیه افراد خانواده را اندازه گیری کند.
هر آنچه در مورد دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر باید بدانید

*هر آنچه در مورد دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر باید بدانید* دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر یک وسیله بسیار کارآمد پزشکی است که برای تعیین غلظت گلوکز خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر سال، افراد بسیاری به دیابت مبتلا می‌شوند، که جهت تشخیص و روند درمان این بیماری، باید قند خون افراد را توسط دستگاه‌ها و آزمایشات دقیقی بررسی و تعیین کنند. در حال حاضر دستگاه‌هایی تولید و به بازار عرضه شده‌اند که با استفاده از آنها هر فردی می‌تواند در خانه خود میزان قند خون خود و بقیه افراد خانواده را اندازه گیری کند. 

  •  *دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر چیست و چطور کار می‌کند؟* این دستگاه کارآمد گلوکومتر نام دارد، که در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این دستگاه بپردازیم و اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم. هر فردی، حتی اگر به دیابت مبتلا نشده باشد، باید هر‌چند وقت یکبار، میزان قند خون خود را آزمایش کند. دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر، راحت‌ترین روش برای سنجش میزان قند خون شما است. شما خیلی راحت می‌توانید با استفاده از این دستگاه در خانه، میزان قند خون خود را اندازه بگیرید. نحوه استفاده از این وسیله بسیار راحت است. هنگام خرید، فروشنده، همراه دستگاه تست قند خون، یک وسیله شبیه به خودکار، تعدادی سوزن و نوارهای کاغذی مخصوصی نیز به شما می‌دهد. یکی از سوزن‌ها را داخل این وسیله که شبیه به خودکار است، قرار دهید و با وارد کردن سوزن به کناره های انگشت یک قطره خون روی نوار کاغذی که قبلاً داخل دستگاه قرار داده‌اید، بچکانید. دستگاه، میزان قند خون شما را تعیین و به شما نشان می‌دهد. پس از اینکه میزان قند خون خود را بررسی کردید، سوزن و نوار استفاده شده را دور بیندازید. 

 

  •    *چه مواردی را باید هنگام استفاده از دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر رعایت کرد؟*
  1.   قبل از اینکه انگشت خود را با سوزن مخصوص سوراخ کنید، حتما دست‌های خود را به خوبی بشویید. زیرا اگر مقداری غذا یا قند رو انگشت‌تان مانده باشد، روی نتیجه‌ای که دستگاه به شما نشان می‌دهد تأثیر می‌گذارد و ممکن است قند خون شما را خیلی بیشتر از مقدار واقعی نشان دهد. 
  2.  قطره خونی که روی نوار کاغذی مخصوص می‌چکانید، نباید خیلی زیاد باشد. زیرا در صورت زیاد بودن مقدار خون، دستگاه نتیجه اشتباه را به شما نشان می‌دهد. یک قطره کوچک به اندازه‌ای که دستگاه بتواند قند خون شما را تعیین کند، کافی است.
  3.   صبر کنید تا قطره خون ، خودش روی نوار کاغذی قرار گیرد، انگشت خود را فشار ندهید. 
  4.  حواس‌تان به تاریخ انقضاء نوارهای کاغذی مخصوص باشد. 
  5.  نوک انگشتان شما، دارای عصب‌های زیادی هستند و همین موضوع باعث درد هنگام نمونه‌گیری می‌شود. برای کاهش درد نمونه گیری، این کار را از کنار انگشتان انجام دهید و هر بار جای نمونه گیری را به صورت چرخشی تغییر دهید. 
  6.  نوارهای کاغذی به رطوبت حساس هستند. این نوارها را داخل ظرف مخصوص خود نگه دارید و هنگام برداشتن آن ها دقت کنید که دست‌های‌تان باید کاملاً خشک و عاری از رطوبت باشند. همچنین، بعد از برداشتن نوار مورد نیاز، درب ظرف را ببندید. 
  7.  پس از استفاده از دستگاه، نوارهای کاغذی استفاده شده و سوزن مورد استفاده را دور بیندازید. 
  8.  زمانی که می‌خواهید نواری را داخل دستگاه قرار دهید، به هیچ عنوان آن را خم نکنید. 
  9.  زمانیکه نوار کاغذی را داخل دستگاه قرار دادید، پس از مشاهده علامت قطره خون روی صفحه نمایش، می‌توانید قطره خون خارج شده از انگشت دست را روی نوار بچکانید. 
  10.  اگر دستگاه گلوکومتر شما کثیف باشد، ممکن است میزان قند خون شما را به درستی نشان ندهد.
  •  ✳ *مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب بهترین دستگاه تست قند خون :*
  1.   سطح دقت دستگاه تست قند خون
  2.  موجود بودن اقلام جانبی در بازار برای مثال نوار دستگاه
  3.  توجه به بودجه تخصیص داده شده
  4.  بررسی قابلیت های دستگاه تست قند خون
  5.  دسترسی به نمایندگی محصول

نظر شما :