نحوه بررسی اصالت محصولات سلامت محور

نحوه بررسی اصالت محصولات سلامت محور

نحوه بررسی اصالت محصولات سلامت محور
۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۱:۲۱ کد : ۵۷۲۵ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۹۸
نحوه بررسی اصالت محصولات سلامت محور

نحوه بررسی اصالت محصولات سلامت محور*  مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه امروز است. با توجه به این که بخشی از این کالاها از کشورهای دیگر وارد کشور ما می شود ، کنترل و نظارت سازمان های ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است. 

  • جهت کنترل اصالت فراورده های سلامت محور ، پس از کنترل برچسب ( توجه به مخدوش و پاره نبودن آن )، باید به دقت قسمت قابل خراش را خراشید تا عدد ۱۶ رقمی کد اصالت که زیربرچسب قرار دارد، نمایان شود.مردم می توانند سلامت و اصالت فراورده های سلامت محور را از طریق روش های مختلف ذیل استعلام کنند:
  1.   *کنترل اصالت از طریق پیام کوتاه:*  در روش پیام کوتاه یا همان (SMS) ، باید کد ۱۶ رقمی را با تلفن همراه به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال کرد سپس پیام مربوط به کنترل اصالت فراورده به تلفن همراه ارسال می شود. 
  2.  *کنترل اصالت از طریق سایت:* برای کنترل اصالت فراورده از طریق سایت اینترنتی سامانه غذا و دارو به نشانی www.ttac.ir می توان اقدام کرد و پس از مراجعت به این سایت باید روی لینک استعلام کد رهگیری کلیک کرده و کد اصالت ۱۶ رقمی یا UID مورد نظر را به طور کامل و با دقت وارد کرد.آن گاه پیام مربوط به کنترل اصالت فراورده قابل رویت است. 
  3.  *کنترل اصالت با استفاده از نرم افزار موبایل :*  ​با استفاده از نرم افزاری که برای موبایل طراحی شده(دانلود از سایت اینترنتی سامانه غذا و دارو) نیز می توان به اصالت فراورده و کاتالوگ الکترونیکی دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی - دارویی، فراورده های طبیعی، گیاهی و سنتی،مکمل های غذایی - دارویی،محصولات آرایشی و بهداشتی، فراورده های غذایی و سایر فراورده های سلامت محور دست یافت.

نظر شما :