معاونت غذا و دارو

برگزاری سومین جلسه ستاد توزیع داروی دانشگاه علوم پزشکی زابل

۰۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۲ کد : ۵۲۶ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۹۲۵
سومین جلسه ستاد توزیع داروی سطح منطقه سیستان در محل دفتر معاونت غذا و داروی زابل برگزار گردید.
برگزاری سومین جلسه ستاد توزیع داروی دانشگاه علوم پزشکی زابل

برای سومین بار در سال جاری جلسه ستاد توزیع دارویی دانشگاه علوم پزشکی زابل با حضور معاون غذا و دارو، مدیر منطقه ای شرکت توزیع دارویی داروپخش، مدیر مرکز زاهدان شرکت داروپخش، معاون اجرایی معاونت غذا و دارو و کارشناسان دارویی در محل دفتر معاونت غذا و دارو تشکیل شد.

در ابتدا معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زابل در خصوص بدهی دارویی بیمارستان های تابعه مواردی را بیان نمود و اعلام کرد با هماهنگی با معاونت محترم توسعه دانشگاه و رؤسای بیمارستان ها، پرداخت بدهی دارویی شرکت ها در اولویت کار حسابدار بیمارستان ها است.

در ادامه دکتر عبدالحسین میری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زابل، سال 95 را سال آرامش و تامین داروی کشور و منطقه ذکر نمود. وی افزود: در سال 95 سازمان غذا و دارو با تکمیل لیست فهرست داروهای رسمی کشور و همچنین توزیع داروهای خاص باعث به حداقل رسیدن کمبودهای دارویی گردید که جا دارد همین جا از حمایت ها و مساعدت های بی دریغ جناب دکتر دیناروند معاون محترم وزیر و ریاست محترم سازمان غذا و دارو و همکاران ایشان نهایت تشکر و قدردانی را بعمل آورد.  

وی همچنین یکی از دلایل ارتقاء کیفیت خدمات دارویی و در دسترس بودن کلیه اقلام دارویی برای بیماران را وجود شرکت های توزیع دارویی متعدد در منطقه ذکر نمود. دکتر میری تصریح نمود توسعه در بخش دارویی در منطقه یکی از دلایل مهم در دسترس قرار گرفتن داروها به بیماران است که با افزایش شرکت های توزیع کننده در منطقه صورت گرفت به طوریکه تعداد شرکت های توزیع کننده اقلام دارویی در منطقه از 11 شرکت در سال 92 به 23 شرکت درحال حاضر افزایش یافت و این موضوع مرهون حسن نظر مساعد و حمایت جناب آقای دکتر نصیری ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی زابل جهت افزایش تعداد شرکت های متقاضی و تایید مجوز توزیع آن ها بوده که جا دارد از ایشان به دلیل هدایت و راهنمایی های مدبرانه جهت مهیا ساختن فرصت های لازم در بخش دارویی تقدیر و سپاسگزاری نمود.

لینک خبر در سایت سازمان غذا و دارو


( ۱ )

نظر شما :