دارو ،زباله نیست.

دارو ،زباله نیست.

دارو ،زباله نیست.
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۷ کد : ۴۷۳۶ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۲۶۳
دارو ،زباله نیست.

دارو ،زباله نیست .

مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت:داروهای شیمیایی نباید به همراه زباله های معمولی دفع شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،نوشین محمد حسینی ،در نشست خبری که در استودیو سلامت وزارت بهداشت و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،با اشاره به آغاز پویش ملی "دارو ،زباله نیست" ،بیان کرد:در این پویش تلاشمان بر این خواهد بود که ضمن آگاهی رسانی درباره نحوه امحای صحیح داروها وتلاش در جمع آوری آنچه که امکان امحاء آن در منازل وجود ندارد، توضیح دهیم و از ورود این داروها به چرخه طبیعت جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد:در سالهای گذشته سازمان غذاو دارو با پویش های مختلفی که برگزار کرده ،سعی در اطلاع رسانی مناسب در این زمینه داشته است و درباره پسماندهای دارویی صنایع و داروخانه ها باتوجه به حضور مسئولین فنی داروساز ،تقریبا خیالمان راحت است که پسماند های دارویی خطرناک از این دو طریق وارد سیستم طبیعت نمی شوند و داروخانه ها و همچنین پخش ها و صنایع دارویی ،داروهایی را که به هر شکلی غیرقابل استفاده شده و تاریخ مصرفشان گذشته یا می شکنند و یا تغییر فرم می دهند توسط شرکت های امحاگر بزرگ جمع آوری و بی خطر می کنند تا کمترین آسیب را برای سلامت مردم به دنبال داشته باشند.

محمدحسینی بیان کرد:با توجه به اینکه تقریبا 25 میلیون خانواده ایرانی داریم ،تصور کنید اکر هر خانواده فقط 100گرم دارو را که برای طبیعت ممکن است مضر باشد ،وارد طبیعت کند ،چه عدد عظیمی خواهد شد . باید توجه کرد که نحوه برخورد باداروها بسیار بسیار مهم است و امیدواریم در طول این پویش بتوانیم این موارد را به مردم آموزش داده و پیش ببریم .


( ۱ )

نظر شما :