برخورد جدی با عطاری های متخلف در منطقه سیستان

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۶ کد : ۴۴۴۹ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۳۲۲
برخورد جدی با عطاری های متخلف در منطقه سیستان

 به نقل از روابط عمومی معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی زابل مهندس گنجعلی مسئول اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل گفت:  اخیرا گرایش مردم جهت درمان بیماری ها (بویژه در ایام شیوع بیماری کرونا) به گیاهان دارویی رو به فزونی است و در حال حاضر شاهد رشد قارچ گونه  عطاری هایی در جامعه هستیم که بدون داشتن دانش در زمینه طب سنتی و آگاهی از عواقب مصرف گیاهان دارویی به راحتی به تجویز و نسخه پیچیدن داروهای گیاهی به مردم روی آورده اند. این در حالی است که مطابق آئین نامه نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی، عطاری ها حق دخالت در امور پزشکی، دارویی و ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان را ندارند.

به همین منظور طرح ضربتی بازدید از عطاری های سطح منطقه سیستان (توسط کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه به همراه نمایندگان محترم از حوزه معاونت بهداشتی و تعزیرات حکومتی شهرستان) در سه ماهه سوم سال جاری صورت گرفت. در طی این بازه زمانی 35 واحد عطاری در کل منطقه سیستان بازرسی شد که ارزش ریالی اقلام تاریخ گذشته، غیرمجاز و قاچاق جمع آوری شده به مبلغ  12.530.000ریال می باشد و سه واحد تذکر کتبی و چهار واحد عطاری متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

در ادامه بیان داشتند:  بایستی آئین نامه های اخذ مجوز تاسیس عطاری توسط ارگان های ذیربط از جمله (صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و ...) بازبینی، تا هرچه سریع تر به سوء استفاده افراد سود جو از مردم شریف این خطه پایان داد و از طرفی جرایم در نظر گرفته شده در قوانین برای متخلفین، بازدارنده از عدم تکرار تخلف نیست.  


( ۲ )

نظر شما :