مصرف خودسرانه دمنوش های گیاهی

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۸ کد : ۳۳۸۵ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۱۴۴۲


دمنوش های گیاهی هم مانند تمام مواد غذایی دیگر دارای برخی عوارض جانبی هستند؛ با این‌که اکثر داروهای گیاهی به میزان متعادل برای مصرف انسان بی‌خطر هستند، ممکن است به راحتی با برخی گیاهان سمی اشتباه گرفته شوند و به عنوان ترکیبات بی‌خطر در دمنوش‌ها به کار بروند ، بنابراین هرگز برای تهیه‌ ی دمنوش‌‌ها و جوشانده‌ها از گیاهان وحشی استفاده نکنید

استفاده ازگیاهان دارویی به مقدار متعادل معمولا عاری از خطر و ضرر است ، ولی مصرف بیش از اندازه‌ی آن‌ها می‌تواند به مسمومیت و عوارض جانبی منفی منجر شود. در بیش‌تر موارد، مصرف مقدار اندکی از دمنوش‌های گیاهی (۱ الی ۲ فنجان در روز) جهت بهره‌مندی از فواید آن‌ها برای سلامتی کاملا کافی است .

چنان‌چه هم‌اکنون دارو مصرف می‌کنید، اکیدا توصیه می‌شود پیش از افزودن دمنوش‌های گیاهی به برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان، حتما با پزشک خود مشورت کنید. بسیاری از دمنوش‌های گیاهی می‌توانند باعث کاهش فشار خون، افزایش قند خون، تسکین درد ، و جلوگیری از انعقاد خون شوند؛ از این رو، چنانچه داروهایی با اثرات مشابه مصرف می‌کنید، مصرف این دمنوش‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

دمنوش‌های گیاهی شامل طیف گسترده‌ای از انواع گیاهان هستند، و این یعنی احتمالِ بالا برای واکنش‌های بالقوه‌ی آلرژیک که می‌توانند شامل موارد مختلفی، از ناراحتی خفیف معده‌ یا التهاب گرفته تا مشکلات تنفسی، استفراغ، اسهال، تب، بثورات پوستی، و سایر علائم جدی‌تر را شامل شوند.

 


( ۳۸ )

نظر شما :