۲۴ مهرماه (۱۶ اکتبر ) روز جهانی غذا

۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۷ کد : ۳۳۵۹ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۳۷۸
۲۴ مهرماه (۱۶ اکتبر ) روز جهانی غذا

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی زابل، دکتر حمیدیان معاون غذا و دارو طی مصاحبه رادیویی ضمن  گرامیداشت  فرا رسیدن سالروز جهانی غذا که مصادف با 24 مهرماه و 16  اکتبر میباشد گفت: روز جهانی غذا امسال با تاکید بر شعار سال 2020 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد FAO  با عنوان توسعه، تغذیه پایدار با مشارکت یکدیگر برگزار میشود و برنامه های این روز با توجه به شیوع بیماری کووید 19 با محوریت" همه با هم برای تغذیه سالم در شرایط اپیدمی کرونا و رژیم غذایی سالم با هدف افزایش ایمنی در برابر کرونا " اجرا میشود.

وی افزود: به همشهریان عزیز توصیه می کنیم علاوه بر اصول پروتکل های بهداشتی، رژیم غذایی سالم و مناسب که مطابق هرم  غذایی و شامل انواع گروه های غذایی باشد  به منظور تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن در مقابل عوامل بیماری زا به ویژه در دوران شیوع کرونا داشته باشند.

در ادامه گفت: موادغذایی 85% نیازها را تامین میکنند و نیازی به مصرف مکمل  ها  مگر در موارد خاص وجود ندارد .که در صورت نیاز افراد حتما با مشورت پزشک معالج ، متخصص تغذیه و داروساز استفاده کنند.

در پایان توصیه میشود: دراین دوران رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا با مصرف تخم مرغ،حبوبات و لبنیات کم چرب و نیز مصرف انواع میوه و سبزیجات برای دریافت آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری مصرف شود . نکته ای که باید توجه کنند گندزدایی مناسب میوه و سبزیجات قبل از مصرف در شرایط حال حاضر است.

همچنین از مصرف موادغذایی شیرین،حاوی چربی بالا و سرخ کردنی حتی الامکان  اجتناب کنند چرا که این موادغذایی با تشکیل رادیکال های آزاد در بدن،سلول های دفاعی بدن را تضعیف میکنند و موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن میشوند.

نکته ای دیگر که باید در مصرف موادغذایی و آشامیدنی توچه کنیم. استفاده از نشانگرهای رنگی بعنوان راهنمای تغذیه ای تا مصرف کننده ویژگی های تغذیه ای محصول را شناسایی کند و با توجه به شرایط جسمی،وضعیت سلامتی و فعالیت فیزیکی و نیاز بدن انتخاب آگاهانه داشته باشد.


نظر شما :