معاونت غذا و دارو

آشنایی با واکس میوه

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۳ کد : ۱۲۰۵ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۱۰۰۸
واکس میوه از موم و ترکیبات طبیعی تهیه شده و هیچ خطری برای سلامتی ندارد.
آشنایی با واکس میوه

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زابل، مهندس علیرضا پورکرمی مسئول آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو در مورد واکس میوه گفت: واکس زدن میوه‌ها به معنای آغشته کردن میوه‌ها به نوعی موم و ترکیبات طبیعی است و هیچ ضرری هم برای بدن ندارد زیرا این ترکیبات به داخل میوه ها نفوذ نمی‌کند و بیشتر هم برای بازار پسندی و فروش بهتر است و این واکس‌ها به هیچ عنوان سمی نیستند.

مهندس پورکرمی در پاسخ به این پرسش که در برخی مواقع این واکس‌ها برای میوه‌ای مانند سیب نیز به کار می‌رود و شاید افراد این میوه را بخواهند با پوست میل کنند، افزود: درباره سیب هم، افراد با شستن میوه می‌توانند واکس پارافین آن میوه را از بین ببرند چون با شست‌وشو این پارافین‌ها از میوه جدا می‌شود.

مسئول آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو با بیان این‌که روند واکس زدن میوه‌ها نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا صورت می‌پذیرد، توضیح می‌دهد: این واکس‌ها برای حفاظت بیشتر میوه‌ها برای جلوگیری از پوسیدگی‌ها و دوام طولانی تر برای نگهداری و حمل و نقل راحت تر کاربرد دارد.

وی همچنین در مورد تبدیل کردن میوه‌های نرسیده به میوه رسیده، بیان نمود: این مسئله با استفاده از گاز اتیلن است که در میوه‌های موز، گوجه فرنگی، کیوی و غیره استفاده می‌شود و یک امر رایج و عمومی است. 


( ۱۳ )

نظر شما :