اخبار معاونت - آرشیو

معاونت غذا و دارو

برگزاری جلسه آموزشی آشنایی و نحوه ثبت نمونه در سامانه ملی آزمایشگاه ها (Lims)

جلسه آموزشی نحوه انجام کار با سامانه ملی آزمایشگاه های کنترل مواد غذایی کشور (Lims) با حضور کارشناسان معاونت غذا ودارو و نمایندگان شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی درمانی سطح منطقه سیستان در معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار گردید.

ادامه مطلب
نشانگر رنگی تغذیه ای

نشانگر رنگی تغذیه ای

طرح نشانگر رنگی تغذیه ای راهی برای دستیابی به اصلاح الگوی مصرف کننده می باشد.در این نشانگرها مقادیر پنج شاخص مهم و موثر در سلامت از جمله انرژی ، قند ، چربی ، نمک و اسیدهای چرب ترانس موجود در هر سهم یا بسته درج می شود.

ادامه مطلب
استفاده بیش از حد از لنزها و مژه های مصنوعی

استفاده بیش از حد از لنزها و مژه های مصنوعی

استفاده از لنزهای زنگی و مژه های مصنوعی بویژه با روش کاشت مصنوعی زمینه را برای بروز انواع واکنش های پوستی و حتی ریزش مژه های فرد و عفونت داخلی و اطراف چشم فراهم می کند و هم چنین در صورتی که همزمان از خط چشم و ریمل استفاده شود این واکنش تسریع می شود.

ادامه مطلب
سرب در مواد آرایشی

سرب در مواد آرایشی

اگر سرب در ترکیبات مواد آرایشی بیش از حد وجود داشته باشد و افراد به طور مداوم و در دفعات متعدد از لوازم آرایشی استفاده کنند پوستشان دچار مشکلات پوستی خواهد شد.

ادامه مطلب
معاونت غذا و دارو

ساماندهی و مبارزه با لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق

آقای مسعودی مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی، سازماندهی و مبارزه با محصولات آرایشی بهداشتی غیرمجاز و قاچاق را یکی از فعالیت های مهم اداره نظارت بر مواد غذایی زابل در ۴ ماه نخست سال جاری اعلام کردند.

ادامه مطلب